top of page
  • Wat betekenen de icoontjes op het scherm?
  • Hoe gebruik je de scanner?
    Hier leggen we de verschillende functies van de scanner uit:
  • Wat doet de scanner precies?
    De scanner maakt 3 foto’s van het document: Een foto met gewoon wit licht Een foto met Ultra Violet (UV) licht Een foto met Infra Rood (IR) licht Daarnaast leest de scanner de chip die in het document zit. Hiermee worden de echtheidskenmerken van een identificatiedocument zichtbaar. Hierna verzendt de scanner de data naar het verificatieplatform. Omdat de scanner 3 foto’s maakt en de chip uitleest, duurt het scannen langer dan een kopietje maken op een kopieerapparaat.
  • Wat zijn de aansluitspecificaties?
    De scanner moet aangesloten worden op netstroom en het internet. Voor een snelle verwerking van een scan wordt een minimale bandbreedte van 10Mbps aangeraden. Als een directe verbinding met uw netwerk niet lukt, neemt u dan contact op met uw ICT-specialist en verwijs naar dit document: Aansluitspecificaties
  • Hoeveel verbruikt de scanner?
    5v 4A, 20 watt
  • Wat moet ik doen bij Netwerkproblemen?
    Neem contact op met uw ICT-specialist en verwijs naar dit document: Aansluitspecificaties
  • Welke documenten kunnen wel/niet gescanned worden?
    De verificatievoorziening is in staat de wettelijke identiteitsdocumenten uit een groot aantal landen te controleren op echtheidskenmerken. De landen in onderstaande overzichten worden ondersteund. Als een document wordt geverifieerd dat niet ondersteund wordt, dan wordt er nog steeds een scanresultaat gemaakt. De status van de controle is dan “onbekend”. Het scanresultaat toont de kopie van het document. Europese Unie Europese economische ruimte Alle landen uit de Europese Unie, plus Overige landen
  • Openingstijden Document Helpdesk
    De Document Helpdesk is geopend op maandag t/m vrijdag van 9:00-18:00 en op zaterdag van 9:00-13:00 uur.
  • Hoe scan ik een paspoort , identiteitskaart, rijbewijs of verblijfsvergunning?
    Paspoort Open het paspoort en leg het open op de scanplaat, onder de clip (zie foto hierboven) Druk het paspoort eventueel aan, als het niet vlak op de scanplaat ligt. Volg de instructies op het display (kijk naar de icoontjes op het display) Identiteitskaart; Rijbewijs; Verblijfsvergunning Plaats het document strak in de linkerbovenhoek tegen beide zijkanten, zodat het recht ligt. Haal uw altijd uw hand weg Volg de instructies op het display (kijk naar de icoontjes op het display)
  • Algemeen en Tips
    Algemeen Activeer de scanner door uw vinger te laten rusten op de aan/uit knop. Als op het display het vinkje verschijnt, kunt u scannen. Zodra het te scannen document op de juiste wijze op de scanplaat ligt, start de scanner automatisch met scannen. De handleiding geeft een uitgebreide beschrijving: Handleiding Het instructiefilmpje laat zien hoe u kunt scannen en geeft enkele tips Belangrijke informatie m.b.t. goed functioneren scanner: Zet de scanner niet in direct daglicht of onder een felle lamp. Plaats de scanner op minimaal 2 meter van een printer, een pin automaat of andere apparatuur. Verwijder altijd hoesjes en mapjes waarin een ID bewaard kan worden. Leg het document altijd recht tegen de linkerbovenhoek aan. Wacht met het weghalen of omdraaien van het document totdat de scanner aangeeft dat te doen. Bekijk regelmatig het PDF rapport om te zien wat de kwaliteit van scan is.
  • Scan is fout, hoe kan dat?
    ID bewijs ligt niet goed op de scanplaat: scheef, over ipv onder de clip. Scanplaat is niet schoon (vette vingers, etc.). Bewogen tijdens scannen. Vingers op scan bij rijbewijzen etc. Het document is niet valide. Het document is niet ondersteund. Vage foto’s. Check het scanrapport (PDF) waarop de foto’s staan van het gescande ID bewijs. U ziet dan mogelijk de reden van de foute scan.
  • Algemene uitleg
    De verificatiesoftware doet een groot aantal checks op basis van de data die de scanner heeft verzameld en doorgestuurd. Op basis van deze checks wordt beoordeeld of het ID OK is of dat er twijfels zijn over de echtheid. De scan moet zo weinig mogelijk punten scoren. a. Scan is OK (0-40 punten) b. Scan moet bekeken worden door document helpdesk (41-80 punten) c. Not approved (81-100 punten) Wilt u meer informatie over de resultaten van het verificatierapport, vraag dan een uitgebreid overzicht aan van alle mogelijke resultaten via het contactformulier.
  • Scan komt niet aan, wat nu?
    Controleer of de netwerkkabel in de scanner zit en de lampjes branden Daarna nog één keer scannen. Komt de scan dan nog niet binnen, neem dan contact op met PWF Diensten
  • Hoe lang doet de scan erover?
    Van scan tot aan report in het PWFD verificatieportaal duurt het ongeveer 1 minuut Van scan tot aan resultaat in uw notariële softwarepakket varieert van ongeveer 1 tot 10 minuten afhankelijk van uw softwareleverancier. (cijfers mede gebaseerd op certificeringsrapport van Davinci) In het geval dat de scan nader bekeken moet worden door de document helpdesk, komt daar ca. 75 sec. bij.
  • Algemene uitleg resultaat
    Scan is OK (0-40 punten) Scan moet bekeken worden door document helpdesk (41-80 punten) Not passed (81-100 punten) Wilt u meer informatie over de resultaten van het verificatierapport, vraag dan een uitgebreid overzicht aan van alle mogelijke resultaten via het contactformulier.
  • Twee mogelijke resultaten
    a. Het ID is goedgekeurd ‘PASSED’ U kunt door met uw werkzaamheden b. Het ID is afgekeurd ‘NOT PASSED’ PWF Diensten levert de dienst die het ID verifieert en daarover rapporteert. PWF Diensten geeft geen advies over wat u moet doen als het ID bewijs ‘not approved’ (afgekeurd) is. Daarvoor verwijzen wij u naar Notarislink: https://idp.knb.nl/idp/?auth-level=1
  • Hoe haal ik het resultaat op?
    a. PWFD-verificatieportaal Naast de notariële software, stelt PWF Diensten ook een verificatieportaal beschikbaar. Ook hier kunt u het scanresultaat ophalen. Om te kunnen inloggen op het verificatieportaal heeft u uw KNB debiteurnummer nodig in combinatie met de API sleutel die u bij ons aanvragen. Wilt u toegang tot het verificatieportaal neemt u dan contact op met ons via de contactpagina. b. NSL-software pakket Het scanresultaat wordt aangeboden aan uw notariële software leverancier, die kan middels de scanresultaten ophalen en plaatsen in de notarisdossiers. Kantoren die (nog) geen koppeling met de notariële software hebben, kunnen contact opnemen met een notariële software leverancier. Als u vragen heeft over de resultaten van de scan in uw notariële softwarepakket, verwijzen we u naar de helpdesk van de leverancier van uw notariële softwarepakket.

Veel gestelde vragen

bottom of page